Timebeskrivelser

Sykkeltimer

Atletica har 30 sykler i egen sykkelsal. Jo lengre en time er jo hardere oppleves den, men siden du regulerer motstand selv kan alle delta. Timene vi tilbyr har vanligvis lengde fra 45min til 90minutter. Av og til legger vi oss inn en såkalt «maratonspinning» som blir annonsert separat på våre hjemmesider og facebook. De fleste av våre sykkeltimer har preg av intervalltrening fordi det gir bedre effekt på kondisjonsutviklingen. Siden mange av våre sykkeltimer er svært populære kan det være lurt å booke seg inn på timen på forhånd.

Mange av våre instruktører er også aktive syklister og kan gi deg generelle treningsråd også.

Treningsfokus: Utholdenhet

 

GymX Styrke/ GymX Trim

GymX er gruppetrening med fokus på funksjonell styrketrening. Dette er et konsept utviklet av Norges Gymnastikk og turnforbund. GymX er hovednavn for all mosjons- og treningsaktivitet for voksne 50+ og er Turnforbundets registrerte varemerke for gruppetrening. Den ukjente «X» representerer alle typer trening. Det representerer også det lille exstra, exercise, exellent osv. GymX inneholder både trening til musikk og uteaktiviteter. Aktivitetene retter seg mot menn og kvinner og for trent og utrent personer. Våre instruktører er utdannet av Turnforbundet.

Treningsfokus: Hele kroppen, utholdenhet, styrke og koordinasjon

 

TRX

TRX slyngetrening bygger styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet. TRX bruker gravitasjon og din egen kroppsvekt for å skape motstand og gir deg muligheten til å justere vanskelighetsgraden, uansett fysisk form og egne målsetninger. OBS! Kun 10 plasser pr time.

Treningsfokus: Styrke hele kroppen og utholdenhet, ved bruk av egen kroppsvekt og slynger

 

BodyCombat™

Energisk time med inspirerende musikk. Timen er inspirert av ulike kampsport grener, hvor nøkkelord er utholdenhet, koordinasjonen og energi.

Treningsfokus: Utholdenhet og koordinasjon

 

BodyAttack™

Energisk time med inspirerende musikk. Høy intensitet, som kan legges ned til de aller fleste nivå Fra den topptrente til nybegynneren. Stikkord er løping, høye kneløft, triceps, utfall, og knebøy.

Treningsfokus: Utholdenhet og koordinasjon


NYHET 2019: BodyPump™

Ved hjelp av lette til moderate vekter med et høyt antall repetisjoner, gir BodyPump deg en fullkropps treningsøkt. Motiverende musikk og dyktige instruktører.

Treningsfokus: Utholdende Styrke


CxWorx™

Trening av kjernemuskulatur. Kjernemuskulatur er viktig for å få en sterk kropp. En sterk kjerne vil gjøre deg bedre på alt du gjør, om det er i hverdagen eller om du ønsker å bli bedre i en sport. Timen består av 30 min trening med vektskiver, strikk og egen kroppsvekt. En time som fint kan kombineres med andre saltimer eller som avslutning på en egentrening.

Treningsfokus: Kjernemuskulatur i hovedsak mage/rygg

 

HIIT FIT

Tabata inspirert styrketrening på 35 min. Kort men veldig effektiv trening. 20sek arbeid 10sek hvile i 8 runder.

Treningsfokus: Styrke og utholdenhet

 

BodyStep™

Kondisjons og styrke trening ved hjelp av en stepkasse. Basisbevegelser som å bevege seg opp og ned en trapp er rytmen i denne timen. En fullkroppskondisjonsøkt som samtidig trener rumpe og bein.

Treningsfokus: Rumpe, bein og utholdenhet

 

BodyBalance™

Bevegelighets trening og avspenning. Inspirert av Yoga, Pilates og Tai Chi - Perfekt i en stresset hverdag.

 

Treningsfokus: Kropp og sinn

Velkommen til å prøve våre gruppetimer!

Timeplan og booking til gruppetimer finner du på forsiden.

Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.

Arendal Tennisklubb
Arendal Seilklubb
Idrettens Finans
Arendal Turnforening
Norges Idrettsforbund
Arendal Sportsklubb
Øyestad Idrettsforening
Arendal Cykleclub

Nettside levert av ibooking.no